Costa Coffee to launch in Morocco

Costa Coffee, the UK’s favourite coffee shop and part of Whitbread plc, today announced plans to open its first store in Morocco, in partnership with Fawaz A. Alhokair & Co.

Costa Coffee is the second largest coffee shop chain in the world, with over 2,700 stores across 30 countries, including over 1,600 stores in the UK and over 300 in China. Costa Coffee has entered into a franchise agreement with Fawaz A. Alhokair & Co., with the aim of opening the first Costa Coffee store in Casablanca in early 2014.

Andy Marshall, Managing Director of Costa Coffee International Franchise commented:

 

“Costa is a truly global brand that is enjoyed by customers all over the world. It’s great news that we’re extending our reach into Morocco, which is an exciting market where there is already an established coffee culture.

“We believe it is the right time for Costa Coffee to offer our unique Mocha Italia blend and quality handcrafted coffee to coffee lovers in Morocco and we envisage a significant store opening programme over the coming years.

“We have a great partner in Fawaz A. Alhokair & Co. and are looking forward to working with them to deliver this exciting opportunity.”

Simon Marshall of Fawaz A. Alhokair & Co. said,

 

“We are delighted to partner with Whitbread PLC and welcome the opportunity to launch and expand the Costa Coffee format across Morocco.”

 

In the past five years, Costa Coffee has grown rapidly, opening on average 150 international stores every year. In 1999 Costa Coffee opened its first international store at the Aviation Club, Dubai and it now has over 1,000 international stores, having extended its reach further into Europe, Middle East, North Africa, India, China and South East Asia.

Costa continues to grow in to new markets integrating local tastes and preference, in order to continually deliver an unbeatable coffee experience to customers across the world.

إفتتاح مقهى كوستا كوفي (Costa Coffee) في المغرب.

إفتتاح مقهى كوستا كوفي (Costa Coffee) في المغرب.

كوستا كوفي، هي من أفضل المقاهي في المملكة المتحدة وهي جزء من ويتبيرد بي أل سي (Whitbird plc)  وقد أعلنت اليوم خطتها حول إفتتاح أول متجر لها في المغرب وذلك بالشراكة مع شركة فواز الحكير وشركائه.

إن كوستا كوفي هي ثاني أكبر سلسلة مقاهي في العالم، وهي تدير أكثر من 2,700 متجر في 30 دولة، بالإضافة إلى 1,600 متجر في المملكة المتحدة و أكثر من 300 في الصين.

لقد أبرمت كوستا كوفي إتفاق إمتياز مع شركة فواز الحكير وشركائه وذلك لفتح أول متجر لها في الدار البيضاء بداية سنة 2014.

 

وقد علّق السيد أندي مارشال (Andy Marshall)، المدير العام للفرع الدولي لكوستا كوفي قائلا:”

 

“إن كوستا علامة تجارية عالمية بأتم معنى الكلمة، يتمتع بها المستهلكون حول العالم . إن توسعنا قد بلغ المغرب وهذه من الأخبار السارة التي تفرحنا جميعا، إن هذا البلد الرائع يمثل سوقا مثيرا للإهتمام بالنسبة لنا لأنه، صراحة، ثقافة الشعب المغربي حول القهوة ثقافة غنية جدا. كلنا إيمان بأن هذه الفترة، هي الوقت المناسب لكوستا كوفي لتقديم مزيج موكا الإيطالي(Mocha) ذو الجودة العالية والمصنوعة بأيادي محترفة لكي تكون في متناول عشاق النكهة الرائعة في المغرب، كما أننا نتصور إفتتاح أكبر متجر خلال السنوات القادمة. من عوامل نجاحنا في المنطقة هي شراكتنا مع شركة فواز الحكير وشركائه، ونحن نتطلع إلى العمل معهم لتقديم ماهو أفضل في هذا المجال.”

وقد أضاف السيد سايمون مارشال، الرئيس التنفيذي لشركة فواز الحكير وشركائه

 

: ” نحن سعداء جدا بشراكتنا مع ويتبيرد بي أل سيكما أننا نرحب بإفتتاح وتوسيع كوستا كوفي في جميع أنحاء المغرب.”

 

في السنوات الخمس الماضية، نمت كوستا كوفي بسرعة من خلال إفتتاحها لأكثر من 150 متجرا دوليا وذلك تقريبا في كل سنة.في سنة 1999، إفتتحت كوستا كوفي أول متجر دولي لها في نادي الطيران في مدينة دبي، واليوم هي تملك أكثر من 1,000 مخزن دولي، كما أن إنتشارها قد إمتد إلى أبعد من ذلك ليصل إلى أوروبا، الشرق الأوسط، شمال أفريقيا، الهند، الصين وجنوب شرق أسيا.

لا تزال هذه العلامة تنمو وتنتشر بسرعة في العديد من الأسواق الجديدة، حاملة معها النكهة الغير عادية والمفضلة لدى المستهلكين، وذلك من أجل تقديم تجربة غير عادية في المذاق والنكهة لا تقبل المنافسة في جميع أنحاء العالم.